.: Menu :.
Home
Реферати
Книги
Конспекти уроків
Виховні заходи
Зразки документів
Реферати партнерів
Завантаження
Завантажити
Електронні книги


загрузка...

 
��������...
План-конспект уроку на тему "Причини дії архімедової сили" 


План-конспект уроку на тему "Причини дії архімедової сили"

Тема уроку: Причини дії архімедової сили.
Мета уроку: сформувати уявлення про причини дії архімедової сили (сформувати), встановити залежність і зв’язки між архімедовою та силами, вивченими раніше, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Обладнання уроку: наочний матеріал.
Тип уроку: урок формування нових знань, вмінь і навичок.
Вид уроку: бесіда.

Хід уроку.
I. Організаційна частина:
Заходжу в клас, вітаюся з учнями, перевіряю відсутніх та готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
А тепер пригадаємо, що ми вчили на попередньому уроці і перевіримо ваше домашнє завдання. Як ви його зробили. (Два учні виходять до дошки і пишуть по задачі, інші відповідають на поставлені мною запитання.)
1. Яка сила називається архімедовою?
– Силу, яка виштовхує тіло з рідини або газу, називають архімедовою силою.
2. Від чого залежить архімедова сила?
–  , архімедова сила залежить від густини речовини та від об’єму тіла.
3. Чому дорівнює вага тіла у рідині?
–  . Вага тіла у рідині буде меншою від ваги тіла у вакуумі на архімедову силу.
4. Чи залежить архімедова сила від густини речовини, з якої виготовлене тіло?
– Ні. Тому що вона залежить від інших величин.
III. Пояснення нового матеріалу.
Під водою ми можемо легко підняти камінь, який з великим зусиллям піднімаємо в повітрі. Якщо занурити корок під воду й випустити його з руки, то він випливе.
– Як можна пояснити ці явища?
– Ми знаємо, що рідина тисне на дно і стінки посудини, а якщо всередину рідини помістити яке-небудь тверде тіло, то воно також зазнаватиме тиску.
(На дошці малюю малюнок.)

Розглянемо сили, які діють з боку рідини на занурене в неї тіло. Щоб легше було міркувати, виберемо тіло, яке має форму паралелепіпеда з основами, паралельними поверхні рідини.
– Сили, які діють на бічні грані тіла, попарно однакові й зрівноважують одна одну. Під дією цих сил тіло тільки стискається.
– Як ви думаєте, сили, що діють на верхню і нижню грані тіла, однакові чи ні?
– Правильно, неоднакові.
– На верхню грань тисне зверху із силою   стовп рідини висотою  .
– На рівні нижньої грані тіла тиск створює стовп рідини висотою  . Цей тиск, як ми знаємо, передається всередині рідини в усі боки.
– Отже, на нижню грань тіла знизу вгору із силою   тисне стовп рідини висотою  .
Але   більша від  , значить, і модуль сили   більший за модуль сили  . Тому тіло виштовхується з рідини із силою  , що дорівнює різниці сил  , тобто
 
Визначимо, цю виштовхувальну силу. Сили   і  , які діють на верхню і нижню грані паралелепіпеда, можна обчислити за її площами (  і  ) і тиском рідини на рівнях цих граней (  і  ):
  і  , де  , а   – площа основи паралелепіпеда. Тоді:
 ,
де   – висота паралелепіпеда. Але   – об’єм паралелепіпеда, а добуток   – маса рідини в об’ємі паралелепіпеда. Отже,  ,
– тобто, як ви вже знаєте виштовхувальна сила дорівнює вазі рідини в об’ємі зануреного в неї тіла.
– Цей висновок збігається з формулюванням закону Архімеда, який ми вивчали на минулому уроці.
IV. Закріплення нового матеріалу.
1. Чому на верхню грань зануреного в рідину тіла діє менша сила, ніж на нижню?
– Тому, що висота дії рідини на верхню грань, буде меншою ніж висота дії рідини на нижню грань.
2. Чому в розрахунках не враховані бічні сили?
– Сили, які діють на бічні грані, попарно рівні і протилежно направлені. Тому вони лише стискують тіло з боків і виштовхувальна сила дії чинити не можуть.


Задача 4*.
Дано:
   
   
     ,  , 
Задача 5*
Дано:
    ;  ;
    ;  ;
     ;
    ;  ;
    ;  ;
    .
 Відповідь: отже, шуканий матеріал є золото.

V. Домашнє завдання.
За підручником §38. Ст.119.
Вправа 6.
Дано:
     ;   
     ; 
     ; 
     
 
Відповідь: є порожнина.


Якщо питань до мене немає, то урок закінчено, до побачення.
Література:
1. Фізика, 7 кл. Є.В. Коршак та ін.
2. Фізика 7 кл. Пьоришкін., 1989 р.

 

 

 

 

 

 


                                                                    Підпис вчителя: ____________ 
                                                                    Підпис студента: ___________

 

Search:
загрузка...

ендемічні захворювання

Гобсек історія написання

вірші до квк

сучасна українська культура

вироби з квітів конспект

лейкоцити

піктограма(віндовс) це

Згублене життя. До композиційного вивчення роману «Повія» Панаса Мирного

характеристика образів кайдашевоі сім’ї

діалог між двома учнями



Украинская Баннерная Сеть
   
Created by Yura Pagor, 2007-2010