
План-конспект уроку на тему "З’ясуваня умов плавання тіла в рідині"
Тема: З’ясуваня умов плавання тіла в рідині.
Мета уроку: на досліді з’ясувати умови, за яких тіло плаває і за яких тоне.
Прилади і матеріали: терези, гирі, вимірювальний циліндр, пробірка, поплавець із пробкою, дротяний гачок, сухий пісок, суха тканина.
Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.
Вид уроку: лабораторна робота.
Хід роботи
І. Організаційна частина.
Заходжу в клас, вітаюсь, перевіряю відсутніх, роздаю зошити для лабораторних робіт а також комплекти приладів для виконання лабораторної роботи.
Порядок виконання роботи такий. Ви всі маєте поплавочки для лабораторної роботи. Насипаємо в пробірку стільки піску, щоб вона, закрита пробкою, плавала у мензурці з водою у вертикальному положенні й частина її була над поверхнею води.
Визначимо виштовхувальну силу що діє на пробірку.
Ця сила дорівнює вазі води витісненою пробіркою. Щоб знайти цю вагу потрібно спочатку визначити об’єм витісненої води. Для цього позначимо рівні води в мензурці до і після занурення пробірки у воду. Знаючи об’єм витісненої води і густину, обчислимо її вагу.
Виймемо пробірку з води, протремо її фільтрувальним папером або тканиною. Визначимо на терезах масу пробірки з точністю до 1 грама і обчислимо силу тяжіння, яка діє на неї, вона дорівнює вазі пробірки з піском у повітрі.
Насипемо в пробірку ще трохи піску. Знову визначимо виштовхувальну силу й силу тяжіння. Проробити ще кілька разів поки пробірка не потоне.
Результати вимірювань і обчислень запишіть у зошитах в табличці. Визначте коли пробірка потоне а коли плаває.
№
досліду Виштовхувальна сила яка діє на пробірку
, Н
Вага пробірки з піском
, Н
Поводження пробірки
1.
2.
3.
Підпис вчителя: ___________________
Підпис студента: __________________