.: Menu :.
Home
Реферати
Книги
Конспекти уроків
Виховні заходи
Зразки документів
Реферати партнерів
Завантаження
Завантажити
Електронні книги


загрузка...

 
��������...
План-конспект уроку на тему "Причини дії архімедової сили" 


План-конспект уроку на тему "Причини дії архімедової сили"

Тема уроку: Причини дії архімедової сили.
Мета уроку: сформувати уявлення про причини дії архімедової сили (сформувати), встановити залежність і зв’язки між архімедовою та силами, вивченими раніше, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Обладнання уроку: наочний матеріал.
Тип уроку: урок формування нових знань, вмінь і навичок.
Вид уроку: бесіда.

Хід уроку.
I. Організаційна частина:
Заходжу в клас, вітаюся з учнями, перевіряю відсутніх та готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
А тепер пригадаємо, що ми вчили на попередньому уроці і перевіримо ваше домашнє завдання. Як ви його зробили. (Два учні виходять до дошки і пишуть по задачі, інші відповідають на поставлені мною запитання.)
1. Яка сила називається архімедовою?
– Силу, яка виштовхує тіло з рідини або газу, називають архімедовою силою.
2. Від чого залежить архімедова сила?
–  , архімедова сила залежить від густини речовини та від об’єму тіла.
3. Чому дорівнює вага тіла у рідині?
–  . Вага тіла у рідині буде меншою від ваги тіла у вакуумі на архімедову силу.
4. Чи залежить архімедова сила від густини речовини, з якої виготовлене тіло?
– Ні. Тому що вона залежить від інших величин.
III. Пояснення нового матеріалу.
Під водою ми можемо легко підняти камінь, який з великим зусиллям піднімаємо в повітрі. Якщо занурити корок під воду й випустити його з руки, то він випливе.
– Як можна пояснити ці явища?
– Ми знаємо, що рідина тисне на дно і стінки посудини, а якщо всередину рідини помістити яке-небудь тверде тіло, то воно також зазнаватиме тиску.
(На дошці малюю малюнок.)

Розглянемо сили, які діють з боку рідини на занурене в неї тіло. Щоб легше було міркувати, виберемо тіло, яке має форму паралелепіпеда з основами, паралельними поверхні рідини.
– Сили, які діють на бічні грані тіла, попарно однакові й зрівноважують одна одну. Під дією цих сил тіло тільки стискається.
– Як ви думаєте, сили, що діють на верхню і нижню грані тіла, однакові чи ні?
– Правильно, неоднакові.
– На верхню грань тисне зверху із силою   стовп рідини висотою  .
– На рівні нижньої грані тіла тиск створює стовп рідини висотою  . Цей тиск, як ми знаємо, передається всередині рідини в усі боки.
– Отже, на нижню грань тіла знизу вгору із силою   тисне стовп рідини висотою  .
Але   більша від  , значить, і модуль сили   більший за модуль сили  . Тому тіло виштовхується з рідини із силою  , що дорівнює різниці сил  , тобто
 
Визначимо, цю виштовхувальну силу. Сили   і  , які діють на верхню і нижню грані паралелепіпеда, можна обчислити за її площами (  і  ) і тиском рідини на рівнях цих граней (  і  ):
  і  , де  , а   – площа основи паралелепіпеда. Тоді:
 ,
де   – висота паралелепіпеда. Але   – об’єм паралелепіпеда, а добуток   – маса рідини в об’ємі паралелепіпеда. Отже,  ,
– тобто, як ви вже знаєте виштовхувальна сила дорівнює вазі рідини в об’ємі зануреного в неї тіла.
– Цей висновок збігається з формулюванням закону Архімеда, який ми вивчали на минулому уроці.
IV. Закріплення нового матеріалу.
1. Чому на верхню грань зануреного в рідину тіла діє менша сила, ніж на нижню?
– Тому, що висота дії рідини на верхню грань, буде меншою ніж висота дії рідини на нижню грань.
2. Чому в розрахунках не враховані бічні сили?
– Сили, які діють на бічні грані, попарно рівні і протилежно направлені. Тому вони лише стискують тіло з боків і виштовхувальна сила дії чинити не можуть.
Задача 4*.
Дано:
   
   
     ,  , 
Задача 5*
Дано:
    ;  ;
    ;  ;
     ;
    ;  ;
    ;  ;
    .
 Відповідь: отже, шуканий матеріал є золото.

V. Домашнє завдання.
За підручником §38. Ст.119.
Вправа 6.
Дано:
     ;   
     ; 
     ; 
     
 
Відповідь: є порожнина.


Якщо питань до мене немає, то урок закінчено, до побачення.
Література:
1. Фізика, 7 кл. Є.В. Коршак та ін.
2. Фізика 7 кл. Пьоришкін., 1989 р.

Підпис вчителя: __________________
Підпис студента: _________________

 

Search:
загрузка...

походження ліцеїв

океан у переносному значенні приклади

"гобсек" жіночі образи

застосування неметалів

чiпка борець за справедливость чи злочинець

аналіз поезії аполлінера

по Гобсеку характеристика образів

"Відносна адреса"

застосування неметалів

оперізуючий лишай



Украинская Баннерная Сеть
   
Created by Yura Pagor, 2007-2010