.: Menu :.
Home
Реферати
Книги
Конспекти уроків
Виховні заходи
Зразки документів
Реферати партнерів
Завантаження
Завантажити
Електронні книги


загрузка...

 
��������...
План-конспект уроку на тему "Архімедова сила" 


План-конспект уроку на тему "Архімедова сила"

Тема уроку: Архімедова сила.
Мета уроку: Сформувати уявлення про Архімедову силу, встановити залежність і зв’язки між елементами нової теми і вже засвоєними знаннями, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Обладнання уроку: Мензурка, вода, динамометр.
Тип уроку: Урок формування нових знань.
Вид уроку: Урок-бесіда.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
Заходжу в клас, вітаюся з учнями та перевіряю їх готовність до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Роблю детальний аналіз контрольної роботи, яку учні писали на попередньому уроці, і тим хто не написав контрольну роботу призначаю день консультації. А тепер запишіть сьогоднішнє число, класна робота. Тема сьогоднішнього уроку “Архімедова сила”.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
Урок розпочинаю із такого досліду. Беру динамометр і підвішую до нього тягарець. Діти визначають вагу тягаря – вона є 1 Н. Потім визначаємо вагу тягарця в воді, тобто опускаю тягарець, який підвішений до динамометра. у воду. Учні говорять що вага тягарця у воді 0,99 Н.
– Чому вага тягарця у воді менша ніж у повітрі?
(Учні дають різні відповіді)
Отже, ми прийшли до висновку що на тіло діє якась сила.
– Що це за сила?
– Правильно, на тіло занурене в рідину діє виштовхувальна сила.
Виштовхувальну силу можна розрахувати не вдаючись до вимірювань. Проведемо дослідження, які дають змогу встановити від чого залежить виштовхувальна сила і як її розрахувати.
Кожне тіло має певний об’єм, якщо це иіло занурюється в рідину то воно виштовхує частину рідини і займає її місце.
Об’єм витісненої рідини дорівнює об’єму тіла.
На цьому явищі грунтується метод вимірювання об’єму за допомогою мензурки.
На одній із шальок рівноплечних терезів зрівноважуємо посудину циліндричної форми і кульку підвішену до неї знизу. У спеціальну посудину з патрубком, яка називається відливною, наллємо воду так, щоб її рівень збігався з відливним патрубком. Опустимо у посудину кульку, а воду яка при цьому виливатиметься, збиратимемо у склянку. Рівновага терезів порушиться.
– Але якщо зібрану воду, об’єм якої дорівнює чому? Правильно, об’єму кульки. Наллємо воду у посудину на шальці терезів, то чи відновиться рівновага терезів?
– Так, відновиться. Втрата кулькою частини ваги компенсувалась вагою рідини. Яка вилилась під час занурення кульки.
– Запишіть собі у зошити.
З повним зануренням у рідину тіло втрачає у вазі стільки скільки важить ідина в об’ємі цього тіла.
– Отже, щоб розрахувати виштовхувальну силу, яка діє на повністб занурене в рідину тіло, потрібно визнаити вагу рідини, об’єм якої дорівнює об’єму тіла.
Вага витісненої рідини:
 , де
  –  густина рідини;
  –  об’єм рідини.
Оскільки об’єм рідини дорівнює об’єму тіла:
 , то
 , де
  – виштовхувальна сила;
  – об’єм тіла.
Дію рідини на занурене в неї тіло грунтовно дослідив давньогрецький вчений Архімед, тому досліджувану силу назвали Архімедовою силою, або Силою Архімеда. І позначили її 
 
– Отже, архімедова сила залежить від густини рідини в яку занурюють тіло, і від об’єму цього тіла. Але вона не залежить, наприклад, від густини речовини тіла, яке занурюється у рідину, тому ця величина не входить у виведену формулу.
– Визначимо тепер вагу тіла зануреного в рідину (або газ).
– Куди буде направлятися сила тертя?
– Вниз.
– А Архімедова сила?
– Вгору.
– Виходить, що сили напрямлені в протилежних напрфмках, то вагу тіла ми і позначатимемо  , в рідині буде меншою від ваги тіла у вакуумі      (  – маса тіла) на Архімедову силу   (  – маса рідини витісненої тілом) тобто
  або  .
А тепер послухайте легенду пов’язану з Архімедовою силою.
“За легендою, цар Гієрон доручив Архімедові перевірити чи все золото видане майстрові увійшло до нової корони.
Раб, який прислуговував Архімедові, запопадливо налив Архімедові у ванну води по самі вінця. Коли Архімед занурився в ванну, вода виллялась. Саме в цей момент, як твердить легенда, йому спалахнула думка про шлях розв’язку цієї задачі.
Отже узагальнюючи результати дослідів і спостережень можна зробити висновок, запишіть його у зошит: на тіло, занурене в рідину або газ, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі рідини або газу в об’ємі цього тіла.
Це твердження називається законом Архімеда.
Закон архімеда діє тільки в умовах земного тяжіння. У невагомості закон Архімеда не діє.
IV. Закріплення нового матеріалу.
1. Як  діє рідина на занурене в неї тіло?
(За допомогою Архімедової сили вона його виштовхує)
2. Чи залежить Архімедова сила від густини речовини, з якої виготовлено тіло?
(Ні, тому що вона залежить від густини рідини і від об’єму тіла  )
3. Чи діє Архімедова сила в умовах невагомості?
(Ні)
4. Чому собака легко витягає потопаючого з води, яка на березе не може зрушити його з місця?
(Тому, що у воді діє виштовхувальна сила, і через це вага людини в воді зменшується)
5. Чи однакова Архімедова сила діятиме у воді на одне й те саме тіло на Землі і Місяці?
(Ні, тому що на Землі і Місяці різні сили тяжіння)

 

Задача 1.
Дано:
 
 
 
Знайти:
 
 Розв’язок:
 
 
 Відповідь: 

Задача 2.
 Дано:
 
 
 
 Знайти:
 
Розв’язок:
 
 
 
Відповідь:
 .

 

Підпис студента: _______________________
Підпис вчителя: ________________________

 

Search:
загрузка...

людина і космос

підручники Шашкевича

органічна солідарність

економіка в сша в 20ст

чому міфи греції залишились цікавими для 21ст????

запитання до найрозумнішого

економіка в житті

рОЗВИТОК МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Думки про роль і місце уроку у вихованні учнів В.О.Сухомлинського

виховна справа



Украинская Баннерная Сеть
   
Created by Yura Pagor, 2007-2010