.: Menu :.
Home
Реферати
Книги
Конспекти уроків
Виховні заходи
Зразки документів
Реферати партнерів
Завантаження
Завантажити
Електронні книги


загрузка...

 
��������...
План-конспект уроку на тему "Людина в інформаційному просторі" 


План-конспект уроку на тему "Людина в інформаційному просторі"

Тема:Людина  в  інформаційному  просторі.  Сучасна інформаційна  система.  Сучасні   засоби   інформації. Комп’ютерні інформаційні системи. Плітки, дезінформація та їх вплив на БЖД людини. Використання інформаційного простору   для   досягнення   певних   цілей.   Шляхи забезпечення інформаційної системи.
Мета:
a)    Навчальна: Дати учням поняття про певний вплив інформації на прийняття рішень людиною. Навчити аналізувати певну інформацію з метою передбачення наслідків її використання.
b)    Виховна׃ Виховати в учнів культуру спілкування, ввічливість, стриманість.
c)    Розвиваюча׃ Розвинути інтерес до уроку.
Обладнання׃  конспект, листівка, газета, журнал, брошура.
Тип: Пояснення нового матеріалу.
Вид: Комбінований.



A.    Психологічний настрій класу.
- Добрий день, діти. Сідайте, будь-ласка. – Перекличка. – Сьогодні на уроці ми розглянемо тему : “Людина в інформаційному просторі.” На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь про психологічний вплив друкованих та образотворчих засобів, про вплив радіо і телебачення та про особливі способи такого впливу на людину.
B.    Актуалізація опорних знань.
- На початку уроку ми з’ясуємо, для чого нам потрібні засоби масової інформації?
- Для того, щоб мати змогу передавати та сприймати певну інформацію.
-  Отже, за допомогою чого це можна зробити?
- За допомогою радіо, телебачення, газет, журналів.
- Так. А які засоби, на вашу думку, найбільш ефективні? Чому? -   Діти обґрунтовують свої думки.
-  Вибираючи  засоби  пропаганди,  необхідно  враховувати  їх специфічні особливості. Так, усне мовлення дуже ґрунтовне, але не  завжди  можна  його  використовувати.  Радіо  і  телебачення охоплює  велику аудиторію, але потребує спеціальної апаратури для прийому та умов для прослуховування. Друковані  матеріали програють  в  оперативності,   неадекватно   сприймаються малограмотними людьми, однак їх можна неодноразово вивчати.
C.    Пояснення нового матеріалу.



1)    Вплив друкованих  засобів пропаганди.
2)    Вплив образотворчих засобів.
3)    Психологічний вплив радіо.
4)    Психологічний вплив телебачення.
5)    Особливі способи психологічного впливу на людину.
Вплив на людей друкованими засобами здійснюється через поширення друкованої продукції. Основними видами матеріалів, які використовуються друкованими засобами, є : листівки, газети, брошури, журнали.
Листівки – це інформаційно - пропагандиське друковане видання, яке відрізняється невеликим об’ємом, стиснутим і дохідливим текстом, яскравим оформленням.
(Демонстрація листівки.)
Газета – ефективна і поширена друкована пропагандиська продукція. Вимоги до газет: має відрізнятися актуальністю, інформативністю матеріалів, які публікуються; бути доступною структурно-композиційним і мовним оформленням; бути компетентною у всіх питаннях, які висвітлюються на її сторінках
(Демонстрація газети).
Брошура – відносно розповсюджений вид друкованої пропагандиської продукції. Перевага брошур в порівнянні з листівками є в тому, що в них більше місця для тексту з ілюстраціями. Брошура, яка головним чином вміщує ілюстрації, доступна для людей з низьким рівнем інтелекту. Цінністю брошури є те, що вона, зазвичай, не затримується в руках однієї людини, а продовжує передаватися з рук у руки.
(Демонстрація брошури.)
Журнал відрізняється від брошури тим, що більший за своїм форматом і вміщує значне число фотографій.

Вплив образотворчих творів – це дія за допомогою наочних засобів, які несуть сильний емоційний заряд. Для цього використовують художньо оформлені плакати, транспаранти, фото стенди, стінні газети і карикатури, карти, схеми, спеціально організовані виставки та інше: наклейки, сувеніри.
Вплив образотворчих засобів має ряд переваг у порівнянні з іншими формами пропаганди:
    вони  ґрунтуються на ефекті багаторазового впливу (багаторазове сприйняття одних і тих самих плакатів і лозунгів полегшує запам’ятовування і засвоєння їх матеріалів)
    діють за допомогою зору
    зображення впливає як на свідомість, так і на підсвідомість (під його дією у людини виникають певні інтелектуальні і емоційні асоціації, які можна використовувати для формування певних оглядів.)
психологічна дія образотворчих засобів враховує закономірності зорового сприйняття різних параметрів, звідси 2 головних принципи такої дії: принцип привертання уваги і принцип збудження інтересу.

Радіомовлення в інтересах пропаганди – це використання широких можливостей багато чисельних радіостанцій для впливу на великі аудиторії. Ніякий інший засіб масової інформації не може зрівнятися з радіо за широтою охоплення аудиторії.
Радіомовлення має наступні переваги:
    Своєрідність сприйняття інформації (мова по радіо є одночасно засобом емоційної дії – через інтонацію, акценти, музику, шуми.)
    Імітація прямого спілкування з людьми.
    Висока оперативність повідомлення інформації адресату
    Здатність охоплювати масову аудиторію
    Широкі можливості мовлення (радіомовлення і прийом можна здійснювати в будь-який час доби, в будь-яку погоду і за будь-яких умов.)
    Великий діапазон жанрів.

Всі програми радіомовлення поділяються на наступні види:
    Інформаційні повідомлення
    Коментарі
    Інтерв’ю
    Репортажі
Важливими компонентами, крім слова, є музика і шуми. Шуми виконують роль інформаційних і емоційних сигналів, а музика – важливий виражальний засіб.

Телебачення – одне з найефективніших форм пропаганди. Його   роль   безперервно  зростає   при   розширенні   сітки супутникового телебачення, появи цифрового ТБ, під’єднання ТБ до комп’ютерних сіток Інтернет.
ТБ впливає на формування громадської думки більше від інших засобів інформації. (“Краще один раз побачити ніж раз почути.”). Сила цього ефекту настільки велика, що ТБ може навіть вводити глядача в оману під час прямого ефіру.
Існують особливі способи психологічного впливу на людину.
Зокрема це: дезінформація, маніпуляція, поширення чуток і міфів.
Дезінформація – це спосіб психологічної дії, в основі якої є надання такої інформації, яка вводить його в оману відносно правдивого стану справ.
Маніпулювання – це спосіб психологічної дії, націлений на зміну напрямку активності інших людей, причому непомітний.
Виділяють 3 рівні маніпулювання:
1.    Підсилення існуючих у свідомості людей ідей, мотивів, установок, цінностей, норм, потрібних маніпулятору.
2.    Нав’язування зміни поглядів на ту чи іншу подію, факт, процес.
3.    Корінна кардинальна зміна життєвих установок шляхом повідомлення об’єкту сенсаційних, надзвичайно важливих для нього відомостей.
Спеціалісти вважають, що за допомогою маніпулювання можна добитися швидкої зміни життєвих установок. Встановлено, що чим більше інформовані люди, тим важче ними маніпулювати.
Маніпулювання інформацією складається з декількох прийомів:
•    Інформаційне перевантаження
•    Дозування інформації
•    Велика брехня
•    Змішування істинних фактів
•    Затягування часу
•    Своєчасна брехня
D.    Підсумки уроку.
- Отже, діти, давайте узагальнемо, що ми вивчили на сьогоднішньому уроці? (Діти переказують).
E.    Домашнє завдання.
- Вивчити теоретичний матеріал.



Search:
загрузка...

Як виникли назви сузірь

електрична провідність дощової води

осінній бал сценарії

Реферат "Охорона лісу"

цитатна характеристика Гобсека

Призначення меню Вид.

види циклів циклічних алгоритмів

Девізи до 10 ст.

вільне поселення, без ізоляції від

план роботи гуртка з інформатики



Украинская Баннерная Сеть
   
Created by Yura Pagor, 2007-2010