
Виховний захід на тему "Професії наших батьків"(6 клас)
Мета. Виховувати любов до праці, розвивати у дітей розумові та творчі здібності, уміння, навич¬ки з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбут¬ньої професії.
Учитель.
Шановні батьки, учні, гості! Сьогодні ми познайомимося з професіями наших батьків. Ця зустріч актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки сім'ї, а й держави. Отже, основним за¬вданням є свідомий вибір майбутньої професії вашими і нашими дітьми. Запрошуємо вас на професійний шоу-концерт за участю учнів 6 класу. Ми поведемо вас казковими шляхами у світ прекрасного і корисного. (Звучить музика).
1-й ведучий.
Не за глибокими морями,
Не за дрімучими лісами,
Не в якомусь чужоземному царстві,
А в наших рідних Свіршківцях,
Споконвіку живуть-поживають
І горя не знають
Дуже працьовиті українці.
2-й ведучий.
Професіоналів серед них багато.
Вони - майстри своєї справи.
На роботу ідуть, як на свято.
Шанують люди їх талант і славу.
1-й ведучий.
Батьки і діти - сім'я єдина.
Шанувати будемо рідну Україну,
Працювати будемо завзято,
Щоб життя у нас було, як свято.
2-й ведучий.
Тож сьогодні ми вас усіх вітаємо
І від серця щирого успіхів бажаємо.
Хай щастя й радість завітає в кожен дім.
І від порога й до порога, мов рушником,
Хай м'яко стелиться життєва дорога...
Учитель.
Здавна відомо, що батьки для дітей є взі¬рцем у житті, еталоном чистоти, доброти, порядності. Вони намагаються бути схожими на них. Адже від батьків діти успадковують все найкраще: характер, здібності й, нарешті, - талант. Талановиті батьки - талановиті діти! Переконайтеся у цьому самі.
(Танець «Вальс» у виконанні батьків і дітей).
Учитель.
А зараз ми помандруємо у світ профе¬сій і познайомимо вас із класифікацією спеціаль¬ностей за п'ятьма типами, а саме:
1. Людина - людина.
2. Людина - техніка.
3. Людина - природа.
4. Людина - знакова система.
5. Людина - художній образ.
1-й учень.
До першого типу належать такі профе¬сії: педагог, лікар, продавець, мерчандайзер... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен роз¬вивати свої організаторські здібності, уміння спілку¬ватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість.
2-й учень.
До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового на¬вчання, технічній праці.
3-й учень.
Третій тип об'єднує професії ветери¬нара, агронома, геолога...
4-й учень.
Четвертий тип включає такі, напри¬клад, професії, як програміст, економіст, корек-тор, менеджер, бухгалтер.
5-й учень.
І нарешті, до п'ятого типу вчені від¬носять професії музиканта, актора, письменника, художника, архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога...
Учитель.
Діти, професій поганих не буває. І яку б ви не обрали, скажу вам, що глибоку вдячність і пошану викликає завжди той, хто чесно працює.
Хай летить, як птах крилатий,
Мрія з краю в край.
Час спливе, і життя скаже:
«Шлях свій вибирай».
Тож, шановні, не лінуйтесь:
До вибору життєвого вже зараз готуйтесь.
(Слово надається шестикласникам).
1-й учень.
Професій безліч є цікавих.
Але свою обрати як.
Щоб добре діло й добра слава?
І ми міркуємо ось так.
2-й учень.
Я хочу бути космонавтом,
У космос кораблі водити.
3-й учень.
А я - учителем, щоб научати
Маленьких діток в світі жити.
4-й учень.
Почесно сіяти, орати,
І трактори ремонтувати.
5-й учень.
Артистом точно буду я,
Про це мріє вся сім'я.
6-й учень.
Людей я буду лікувати,
Промінчик сонця дарувати.
7-й учень.
А я скажу вам, друзі, чесно:
Всі в нас професії - почесні!
Учитель.
Якщо випускники уже більш конкрет¬но говорять про свою майбутню професію, то учням 6 класу хочеться бути і лікарями, і артистами, і космонавтами, а ще — в'язати, читати книги, допо¬магати батькам по господарству. А це - світ дитя¬чих захоплень, який приведе їх у країну Професії. І стануть вони справжніми громадянами України.
Україна рідна, мила,
Знаєш, звідки в тебе сила?
Чому впевненість ти маєш?
З чого розум ти черпаєш?
Тим міцне твоє коріння,
Що розумнеє насіння
В душі молоді поклали -
Урожай талантів мали!
Малюють діти і співають,
Танцюють гарно й вишивають,
Історію Батьківщини
Залюбки вивчають!
1-й ведучий.
А зараз ми запрошуємо до перукар¬ні вищого класу майбутніх перукарів.
(Виходять учні, починають роботу в перукар¬ні; поки вони робитимуть зачіски клієнтам, роз¬починається спортивне шоу).
Спортивне шоу.
«Спорт - це здоров'я, спорт - це життя».
Звучить музика, на сцені - спортивні снаряди. Виходять учні, демонструють силу, спритність. Закінчують виступ словами: «Від маленьких роз¬ваг - до спортивного захоплення, від захоплення - до великого спорту, до професії».
(На сцені перукарі з клієнтами).
Демонстрація зачісок
Учениця.
Перукар. Таке коротке слово, а скільки бажання дарувати людям красу. Сідаєш в крісло, зручно вмощуєшся перед дзеркалом, заплющуєш очі -й поринаєш у світ фантазій. Ти немов зачарований.
Розкриваєш очі - і не впізнаєш себе! Чудова зачіска, усмішка на вустах, здивований погляд. І світ такий прекрасний... (Учні демонструють зачіски).
Надаємо слово перукарю Бочарнік Наталії Іванівні
У поетичній майстерні
Учитель.
Не секрет, що діти наші дуже тала¬новиті. Серед них знаходяться майбутні поети і письменники. Тож надаємо їм слово.
(Учні читають авторські вірші).
Учитель.
Давайте подякуємо дітям за прекрасні вірші та побажаємо творчої наснаги.
Ведуча.
Серед тисячі професій є професія вчите¬ля, і вона - одна з найголовніших.
Бо немає України без рідної неньки,
А без вчителя-людини збідніє серденько.
Тож нехай кожен у нас пам'ятає,
Що вчитель - найвищу посаду займає.
І перш, ніж у роль Президента вступити,
Учитель повинен його научити.
Учениця.
Я хочу бути вчителем, так як мама і тато. Хочу працювати в школі, щодня дарувати дітям радість пізнання.
Учителю! Тобі я подарую небо,
Спів солов'я, зелені трави,
І тихий шум ріки, вербову гілочку.
Й ранкові сонячні заграви.
На п'єдесталі світової слави,
Учителю, тебе я пізнаю.
Вклоняюся тобі доземно
За мудрість і за вічну молодість твою.
Надаємо слово мамі Руслана - Погурало Людмилі Анатоліївні
Міні-сценка «До школи»
Дійові особи: вчитель, учениця, учні.
(Звучить мелодія пісні «Цвіте терен», дівчина співає).
Учениця.
Цвіте терен, цвіте терен,
А цвіт опадає.
Хто до школи ще не ходить,
Той горя не знає.
А я молода дівчина,
Та й горя зазнала.
В школу мати мене послала,
Щоб науки знала.
Сиджу в класі я за партою,
Сиджу та й дрімаю,
Що питає мене вчитель,
Нічого не знаю.
Учитель
(Слова покладені на мелодію пісні «Ой, дівчино, шумить гай»).
Ой, дівчино, шумить гай,
Про гулянку забувай, забувай,
Свій підручник відкривай,
Та читати починай.
Виконай вправу та йди сюди,
А дрімати не ходи, не ходи.
Учениця
(Звучить мелодія пісні «Дивлюсь я на небо». Дівчина співає).
Дивлюсь я в підручник
Та й думку гадаю:
Я ж славна дівчина,
Чудово читаю.
То ж добре давайте
Разом працювати,
До вибору життєвого
Себе готувати.
(Всі разом співають останні 4 рядки пісні).
Конкурс «Я — художник»
(Аналіз членами журі малюнків, поданих на кон¬курс. Визначення переможців та нагородження їх).
Конкурс «Модельєри»
(Проходить демонстрація мод.).
Сценка «Муха й Бджола»
(виконують учні 6 класу).
Мета. Показати, що результат своєї праці - найсолодший.
Автор.
Як тільки сонечко пригріло, Муха вмос¬тилася на красивій розкішній квітці й ліниво стала потирати лапками живіт. Ось до квітки прилетіла Бджола і почала швидко всмоктувати нектар.
Муха.
Чого ти мені спати заважаєш?
Мою квіточку гойдаєш.
Бджола.
Я тобі не заважаю,
З квітки я нектар збираю.
Муха.
Дурна Бджола!
Чого так посміхаєшся?
Бджола.
Бо мушу облетіти тисячі квіток,
Зібрати мед, нагодувати діточок.
Муха.
Хе-хе. Погано ти працюєш!
Либонь і вдома не ночуєш?
Не буду я збирать по краплі мед,
Не хочу знати я такої моди,
Бо для мого здоров'я ця робота шкодить.
Автор.
І Муха шмигнула у нашу хату,
Де не було ні мами, ні тата.
Муха.
Ой, скільки меду, з'їм я ложку!
Ой, ще одну. І ще одну.
Ой, муть, кину ложку:
Візьму весь мед я на дорожку.
Автор.
Муха в банку ту влетіла,
Сіла в мед і утопилась.
Недарма в народі кажуть:
«Потрошку дбай, але своєю працею».
Ведучий.
У народі говорять: людина живе не для того, щоб їсти, а їсть для того, щоб жити».
А щоб життя було цікавим, змістовним, а люди - здоровими, розумними, енергійними, працездатними, треба подумати про повноцінний раціон харчування. Про це успішно дбають кухарі.
Учениця.
Добре годувати людей не менш важ¬ливо, ніж будувати машини, лікувати хворих, навчати дітей. Від якості їжі залежить настрій, працездатність людей усіх професій.
Кулінарія - це ціла наука, яку треба глибоко ви¬вчати для того, щоб дарувати людям радість життя.
(Слово має мати Огородник Тетяна Максимівна)
Учень.
А врешті, якщо ми і не станемо про¬фесійними артистами, лікарями, спортсменами, кулінарами, то обов'язково будемо справжніми громадянами, адже ми - майбутнє твоє, Україно!
(Учні пригощають кондитерськими виробами гос¬тей свята).
(Звучить пісня «Ми - майбутнє України» на мелодію пісні «Вместе весело шагать»).
Україну, рідну матір, величаємо,
Лянцкоруночкою свій край ми називаємо.
Хай вона в віках прославиться ділами,
Заспівай веселу пісню разом з нами.
Приспів:
Нам щодня веселий дзвоник лунає,
Хай лунає, хай лунає,
До роботи школярів закликає,
Закликає, закликає.
Тепле сонечко ми з радістю вітаємо,
Лянцкоруночку нашу славну величаємо.
Будем з друзями ми жити і творити,
Рідну землю українськую любити.
Приспів (той самий)
Ми - майбутнє України, цим пишаємось.
І на символах державних добре знаємось.
Ми готові зароблять дванадцять балів
І учасниками бути фестивалів.
Приспів:
Простелився у майбутнє шлях просторий.
Шлях просторий, шлях просторий.
І життя у мандри кличе, наче море,
Наче море, наче море.
Любов Мишура
Учитель.
Любі друзі!
Доріг на світі є багато.
Але яку б ти не обрав,
Хотіла б я тобі сказати.
Щоб все життя ти пам'ятав:
«Іди в країну Знань охоче,
Працюй, твори і пізнавай.
Тоді душа твоя захоче
Розкрить для тебе справжній рай.
Іди вперед і підкоряй вершину.
Нехай почнеться мрій політ
В щасливу, світлую годину/
(Учні виконують пісню «Мандруйте країною Знань». Слова, покладені на мелодію пісні «Хре¬щатик»).
Мандруйте країною Знань
Знання - це скарб дорогий.
Не треба ніколи ліпиться,
Час не марнуй золотий.
Хто хоче цей скарб відшукати,
Мандруйте країною знань,
І прагніть найбільше пізнати.
Пливіть у країну Бажань.
Приспів:
Ми і друзів розумієм,
Вчителів ми поважаєм,
Бо гімназія зразкова,
Це в районі добре знають.
Знання на собі не носити,
Вони поведуть вас у життя,
Навчать і покажуть, як жити,
Відкриється вам майбуття.
Як будеш цей скарб зневажати,
Життя не пробачить тобі.
І підеш стежками блукати,
Почнеш докоряти собі.
Приспів:
Тож шануйтесь, любі друзі,
І учіться ви на славу.
Вам ділами прославляти
Нашу рідную державу.
Вчитель.
Життя прожить - не поле перейти.
Від труднощів не можна заховатись.
Свою стежину слід в житті знайти,
Щоб в щасті й радості купатись.
(На сцену виходить учениця з мамою і татом)
Учениця.
Професій на світі різних багато,
У мене йде обертом голова.
Та поряд зі мною мама і тато,
Запали в душу їхні слова.
Тато.
Діти мої, завжди щасливі будьте,
Учіться на славу, шануйте батьків,
Україну й рідну мову не забудьте,
Нехай лунає в серці солов'їний спів.
Пісня-настанова
(на мелодію пісні «Виростеш ти, сину», виконують тато і мама).
Виростайте, діти, наші соколята,
Вас життя чекає нове і багате.
З вами завжди будуть поряд мандрувати
Любі батьки ваші та рідная хата.
А якщо спіткає горе і невдача,
І серденько ваше в розпачі заплаче,
Рук не опускайте, знайдіть в собі сили
На ноги піднятись, труднощі осилить.
Вчитель
Шановні , батьки, учні!
Ми тепло тут зустрілися з вами,
І ще зустрінемось не раз.
Хай буде вогник наш родинний,
Як добра пам'ятка для вас.
А на прощання побажаю
Хороших успіхів в труді,
В навчанні, у праці та в дерзанні,
І в особистому житті.
Нехай боронить мати Божа
Від злих людей і різних бід.
Хай дасть здоров'я і поможе
Прожити в щасті сотні літ!