
Виховний захід. Година спілкування на тему: "Культура користування мобільним зв’язком"(9 клас)
1.Бесіда з учнями «Мобільний телефон чи здоров'я?»
Мобільний телефон чи здоров'я ? Великобританські вчені групи "Мобільний зв'язок і здоров'я" довели, що найбільш чуттєвими до електромагнітного випромінювання є діти та підлітки. Це пояснюється тим, що тонкі кістки дитячого черепа недостатньо захищають мозок від випромінювання. Тому, дітям до 8 років взагалі не користуватися мобільними телефонами, а дітям від 8-14 років слід дзвонити у разі потреби.
Центр здоров'я та Російський національний комітет по захисту від іонізуючого випромінювання рекомендують:
- дітям, яким не виповнилося 16 років взагалі не можна користуватися
мобільним зв'язком,
- одна розмова не повинна тривати більше, як 3 хв.
Чого можна підхопити від мобільних телефонів ? - Головну біль, нудоту;
- Захворювання вуха (пухлину слухового нерву, а також різні злоякісні
захворювання);
- Алергічні реакції (особливо у людей, які схильні до алергії);
Ситуативні завдання. Рольові ігри
■ До Вас зателефонував друг, ваша розмова затягнулася, але вас покликала
мама. Ваші дії.
■ Вам терміново потрібно зателефонувати, але ваш абонент знаходиться поза зоною досяжності. Ваші дії.
За чи проти! Не можна носити мобільні телефони: на грудях, в кишенях, біля тіла. Рекомендуємо носити в сумках та портфелях. 2. Правила спілкування по мобільному телефону:
1) Першим називає себе той, хто телефонує. Навіть тоді, коли ти телефонуєш додому, називай своє ім'я. У всіх інших випадках потрібно назвати і прізвище. Розмовляй лаконічно, якщо щось не зрозумів, чи не дочув — можеш перепитати.
2) Переконайся, що ти розмовляєш саме з тією людиною, яка тобі потрібна:
по телефону голоси різних людей можуть звучати однаково.
3) Ніколи нікому не телефонуй до 8 години ранку і після 10 години вечора: це
неввічливо. Не розмовляй довго по телефону. Розмовляти про дрібниці по
мобільному телефону — даремна витрата кишеньковох грошей.
4) Перед тим, як починати довгу розмову, поцікався, чи є у твого співрозмовника час тебе уважно вислухати.
5) Говори нормальним голосом, не кричи. Речення будуй короткі і змістовні.
6) Будь ввічливим від початку до кінця розмови. Пам'ятай: першим завершує
розмову той, хто зателефонував.
З .Тест
1. Коли розмовляєш по телефону, ти:
а) інстинктивно прикриваєш слухавку рукою;
б) водночас читаєш, пишеш, малюєш;
в) сідаєш якомога зручніше в крісло.
2. Коли тобі відповідає автовідповідач, ти:
а) просиш передзвонити тобі додому;
б) кладеш слухавку, не назвавшись;
в) начитуєш довгий-довгий текст.
3. Коли розмовляєш по телефону з потрібною тобі людиною, ти:
а) забуваєш про себе і концентруєшся на тому, що вона тобі розповідає;
б) говориш не своїм голосом;
в) прагнеш говорити солоденько-солоденько.
4. Коли друг відповідає, що зараз не може розмовляти, ти:
а) спитаєш, коли тобі краще зателефонувати;
б) не заспокоїшся, доки не отримаєш від нього повну інформацію про те, що трапилось;
в) скажеш, що твоя інформація варта того, щоб вислухати тебе саме зараз.
5. Тобі потрібно конфіденційно порозмовляти з другом, а мама, тато, брат, сестра, бабуся і дідусь постійно заважають. Ти:
а) покажеш домашнім, що вже закінчуєш розмову;
б) попросиш, щоб друг тобі передзвонив і скажеш домашнім все, що ти про них
думаєш;
в) мовчки візьмеш телефон і перейдеш в іншу кімнату.
6. Твоя найдовша телефонна розмова:
а) близько години;
б) трішки більше години;
в) з півгодини.
Якщо у твоїх відповідях найчастіше зустрічалося «а» —
ти людина спокійна і терпляче вислуховуєш співрозмовника. Але не дозволяй іншим експлуатувати твою урівноваженість.
Якщо більше траплялася відповідь типу «б» — ти натура творча, імпульсивна. Тобі варто навчитися контролювати свою поведінку і виявляти характер.
Якщо у твоїх відповідях частіше звучало «в» — ти людина практична.
Щоправда, тобі трішки бракує тактовності у ставленні до оточуючих. Навчися
думати не тільки про себе, а й турбуватися про інших.
4.Висновки