
Виховний захід на тему "Норма власної поведінки, і еталон поведінки"(6 клас)
Вчитель. Сьогодні ми проведемо сеанс «Теледзеркало.»Для цього об’єднуємо стару казку і сучасні технічні засоби. Що таке дзеркало? Тлумачний словник пояснює це так: «Дзеркало – гладка блискуча поверхня (скляна, металева), яка дає точне відображення предметів, що знаходяться перед нею.»
Довідка з енциклопедії: «….. найдавніші металеві дзеркала були відомі вже з ІІІ ст. до н.е.»
Здавна люди користувалися дзеркалом і надавали йому чарівних властивостей. Згадайте, як у «Казці про мертву царівну і сімох богатирів» говориться про злу мачуху-царівну:
Ей в приданое дано
Было дзеркальце одно;
Свойство дзеркальце имело:
Говорить оно умело…
А що, якщо ми цю властивість казкового дзеркала удосконалимо, прилаштуємо до нього «прикладку» від телевізора? Тоді воно перетвориться у фантастичне «Теледзеркало.»
Воно і допоможе нам провести деякі дослідження. Адже, подивившись у нього, можна не тільки запитати: «Чи не я кращий від усіх?», але й послухати, порадитись і посперечатись з іншими, тобто: «Себе показати і на людей подивитися.»
Для цього кожен учасник сеансу уважно подивиться на своє зображення у звичайному дзеркалі і запитає себе:
- Чи добре я знаю себе?
- Яка людина?
- Чи знаю я свої переваги і недоліки?
- Чим собі подобаюсь, чим ні?
- Чи можу правильно оцінити свою поведінку? Вчинки? А без кривд і образ можу вислухати справедливі зауваження на свою адресу?
- Чи вмію дивитись на себе з боку?
Проходить сеанс знайомства із собою. Потім учні знайомляться з іншими ровесниками. Вчитель зачитує, розповідає, зображує різні моменти з шкільного, і не тільки, життя дітей.
Порівнявши результати своїх досліджень, учні намагаються тут же «переграти» ситуації, провести виправлення недоліків характеру, а також визначити еталон поведінки.