Маскування20 Маскування Спосіб, який застосовується у РЬоІозпор з метою захисту частини зображення, називається маскуванням. Він подібний до методу нанесення малюнка за допомогою трафарету — пластини з картону або, скажімо, металу, у якій прорізано малюнки, літери чи цифри для швидкого їх відтворення. Якщо таку пластину прикласти до будь-якої поверхні та за допомогою аерографа (розпилювача) чи іншого пристрою нанести фарбу, то на цій поверхні утвориться малюнок, контури якого відповідатимуть контурам прорізаних фігур, а закриті пластиною місця залишаться незафарбованими. Засобів, які дають змогу захистити зображення методом маскування, в арсеналі РЬоІюзпор С83 чимало: від простого інструмента Ласо для окреслення області вручну до інструмента автоматичного виділення Чарівна паличка. Проте через відмінності у змісті, контрастності, тоні та кольорі зображень виділення їх частин все одно залишається однією з найважчих і найтриваліших операцій. Часто одного методу недостатньо, і потрібно застосовувати кілька, використовуючи додаткові технології виділення. ПРИМІТКА Виділена область зображення у Рпоїозпор окреслюється анімованою пунктирною лінією, яку іноді називають «мурашками» через їхню схожість із ланцюжком маленьких комах, що рухаються. Канали і швидкі маски Уявіть, що за вікном іде дощ, а ви зручно влаштувалися перед комп.ютером, щоб розфарбувати старий чорно-білий груповий знімок тридцяти чотирьох мексиканців. Уже півгодини ви ретельно обмальовуєте їхні пончо і сомбреро за допомогою інструментів виділення і майже готові пофарбувати костюми у чарівний бірюзовий колір. Аж раптом блискавка, гуркіт грому — і екран вашого комп.ютера гасне! Ви регулярно зберігали роботу, тому спокійно запускаєте машину, завантажуєте РпоІозЬор і відкриваєте зобра-2ЇСЄННЯ. Тридцять чотири мексиканці на місці, але виділеної області, на жаль, більше немає. Стільки часу й зусиль витрачено марно! Цього могло й не статися, якби ви зберігали виділені об.єкти в каналах. У документі РЬоіовпор є два типи каналів. Колірні канали відображають інформацію про колір пікселів і є невід.ємною частиною зображення. Альфа-канали графічно зображують виділені області, збережені для подальшого використання. У колірних каналах зображення поділяється на кілька базових кольорів, кожен із яких відтворює напівтонове зображення у відповідному кольорі. Якщо ви виведете на екран усі колірні канали, то отримаєте повноколірне зображення. Альфа-канал також відтворює напівтонове зображення. У ньому, як і в колірному каналі, кожний піксел зображення має одне з 256 значень. Проте в колірному каналі ці значення відповідають відтінкам кольору, а в альфа-каналі — рівням непрозорості маски. Альфа-канали зберігаються у файлі зображення разом з іншими об.єктами.