Виховний захід на тему «Сім чудес світу» Виховний захід на тему «Сім чудес світу» Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів у процесі вивчення матеріалу. Обладнання: таблиця результатів гри, індивідуальні картки, кросворди.ХІД РОБОТИ І. Організаційний момент. загін поділяється на 5 команд – кораблів: |Наутілус|, |Підкорювач штормів|, |Дункан|, |Блискавичний|, і |Летючий голандець|. Кожна команда обирає капітана.Гра відбувається в 4 етапів: Чудо перше. Єгипет. Піраміда Хеопса Чудо друге. Олімпія. Храм Зевса – статуя Зевса. Чудо третє. Храм Артеміди в Ефесі. Чудо четверте. Мавзолей у Галікарнасі. На кожному етапі гри командам видаються картки із завданнями.На дошці вивішено таблицю, до якої в процесі гри заносяться бали команд – учасниць.ІІ. Подорож. Учитель. Наша мандрівка у стародавній світ – не лише в далекі країни, але й у далеке минуле. І етап. Єгипет. Піраміда Хеопса В Африці, посеред Лівійської пустелі, височать піраміди від Каїра до Фаюма. До наших часів збереглося біля сімдесяти пірамід. Колись їх було більше, але деякі зруйнував всевладний час, інші засипав пісок, що насунувся з пустелі. Найвідоміші піраміди: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра) і Мікеріна. Найбільша з них – Великі піраміди Хеопса, збудовані в ХХVІ ст. до н. е. Висота її 137 м, площа основи - близько 55000 м. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.А щоб нам з вами піднятися на вершину піраміди, потрібно розв»язати рівняння з картки 1, оскільки саме на вершині знаходиться корінь рівняння:Картка 1. Розв»язати рівняння: 1. 4( х – 3) + х = 7х – 8,4. 2. 4,5(х – 6) = 9 – 3х. 3. 3х + 23 = 3,5 + 0,5х. 4. 2(х + 8,5) + 7 = 17. 5. 3у + 35,4 = 37 – у. Оцінювання1 місце – 3 бали, 2 місце – 2 бали, решта – 0 балів. ІІ етап. Олімпія. Храм Зевса – статую Зевса. У самому серці Греції, на священній олімпійській землі, стояло друге чудо світу. Єдине, творцем якого була одна людина. Архітектор Лібон у V ст. до н. е. Побудував храм, в якому знаходилось диво – прекрасна статуя владики Олімпу – Зевса. Статую побудував скульптор Фідій . Скульптура Зевса величного вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон – із кедрового дерева, інкрустованого чорним деревом і самоцвітами. І кожного хто бачив цю статую, над усе вражала майстерність, з якою Фідій вирізьбив обличчя й фігуру Зевса. Здавалося, що Зевс ось – ось підніметься з трону.Щоб побачити статую Зевса, слід виконати завдання з картки 2, яке і буде перепусткою до храму. Картка 2. Чи рівносильні рівняння? 4х + 2 = 5 і 4х + 3 = 7. У + 4 = 3 і 5 –х = 6. 3. 3х = х + 9 і 6 – х = 1,5. 4. 3х = 42 і х + 3 = 17. 5. х + 14 = 0 і 3х = 42. Оцінювання1 місце – 3 бали, 2 місце – 2 бали, решта – 0 балів. ІІІ етап. Храм Артеміди в Ефесі. Назва міста , до якого ми наближаємося, зашифрована в чарівному квадраті.Завдання1. 2. 3. 4. Відповідь . Ефес. Ми припливли до давньогрецького міста Ефес V ст. до н. е. Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполлона. Артеміда – богиня родючості, покровителька тварин і мисливства, богиня Місяця.Вона для вас має завдання (картку із завданням прикріплено до зображення Артеміди на карті схемі). Картка 3. Знайти числове значення виразу:- 12/25 * 50/24 Оцінювання1 місце –5 балів, 2 місце – 4 бали, 3 місце – 2 бали, решта – 0 балів. ІV етап. Мавзолей у Галікарнасі Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в ІV ст. до н. е. Царицею Артемісією, дружиною і сестрою царя Мавсола, було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, що дав назву всім іншим мавзолеям світу.Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм. Сучасників дивували його розміри, витрачені на нього кошти, і головне, неперевершена досконалість художнього оздоблення. Підваленою споруди служив велетенський мармуровий п»єдестал. На ньому стояв храм, оточений 36 іонійськими колонами, на яких тримався дах у формі 24 – ступінчастої піраміди. Простір між колонами було пишно оздоблено скульпторами. Вершину піраміди було увінчано скульптурною композицією, яка зображала Мавсола і Артемісію в колісниці, запряженій четвіркою коней.Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід розгадати кросворд.Картка 4.По вертикалі: 1. Два тотожно рівні вирази, сполучені знаком рівності. ( Тотожність.)По горизонталі: 2. Число , яке задовольняє рівняння. (корінь)3. Рівність, яка містить невідомі числа, позначені буквами. (рівняння.)4. Добуток однакових множників. (степінь).6. Якщо ти все виконав , то ти …. (молодець.) Оцінювання1 місце – 5 балів, 2 місце – 3 бали, 3 місце – 1 бал, решта – 0 балів. ІІІ. Підведення підсумків. Журі визначає і оголошує переможця. – Отож, ми з вами побували у країнах стародавнього світу, а допомогло нам здійснити цю подорож знання математики. Продовжуючи старанно працювати над вивченням математики, ми в майбутньому зможемо подорожувати ще, і, можливо, не тільки в сиву давнину, а й в далеке майбутнє.