Тестові запитання з музичного викладанняТестові запитання з муз.викладання Основні категорії поведінки: Освіта, навчання, виховання. 2. Освіта, виховання, самоосвіта, 3. Освіта, самоосвіта, навчання, виховання, самовиховання. 4. Урок, дидактика, навчання, освіта. 2. Виберіть тип нервової системи, який відповідає сангвінічному темпераменту: Сильний, врівноважений, рухливий. 2. Сильний, врівноважений, інертний. 3. Сильний, неврівноважений, рухливий. 3. Ви прийшли в 5-й клас, де учні не мають належних знань з нотної грамоти. З чого ви почнете перші уроки: 1. Опитування. 2. Із вияснення причин такого стану. 3. Проведете контрольні заміри для виявлення рівня знань. 4. Зацікавите учнів даним видом роботи. 4. Яке з нижче перерахованих завдань музичного виховання в д/с є пріорітетний: Виховувати любов до музики. Розвивати в дітей музичні здібності. Прищеплювати навички з різних видів музичної діяльності. 5. Основні поняття дидактики: Освіта, виховання, навчання, самоосвіта, принципи навчання. Освіта, навчання, самоосвіта. Навчання, освіта, принципи і методи навчання, зміст освіти. Організаційні форми навчання. 6. Визначити про які якості розуму йде мова нижче: Вміння швидко оцінювати ситуацію, вільно приймати необхідні рішення, легко переключатися з одного способу вирішення проблеми на інший, з одного способу дій на інший. Широта розуму. Глибина. Критичність. Гнучкість. 7. Деякі учні старших класів не бажають відвідувати репетиції хору. Ваші дії: 1. Домагаєтесь від адміністрації школи забезпечення явки. 2. Намагаєтесь через органи учнівського самоврядування вплинути на них. 3. Зацікавлюєте лідерів даним видам роботи. Будете вивчати хоровий репертуар на уроках. 8. Що в першу чергу повинен враховувати музичний керівник., відзначаючи зміст музичного виховання в д/с: Дитячий репертуар. Завдання музичного виховання. Вікові особливості музичного розвитку дітей. Музичні здібності дітей. 9. Основні поняття дидактики: Освіта, виховання, навчання, самоосвіта, принципи навчання. Освіта, навчання, самоосвіта. Навчання, освіта, принципи і методи навчання, зміст освіти. Організаційні форми навчання. 10. Назвіть тип темпераменту, якому властива така сукупність ознак: Людина з маловиразною мімікою, спокійна в своїх рухах і в реакції на різноманітні події в навколишньому світі, з стійкою увагою і повільною, плавною зміною настрою: Меланхолік. Сангвінік. Холерик. Флегматик. 11. Елементи структури уроку: Склад, зв»язок, макроструктура. Макроструктура, мікроструктура. Склад, зв»язок, послідовність. Склад, зв»язок, цілісність, завершеність. 12. Визначення якого емоційного стану наведено нижче: довге, стійке і глибоке почуття, яке стало характеристикою особистості: Настрій. Стрес. Афект. Пристрасть. 13. Український композитор М.Березовський вихованець: 1. Києво-Могилянської Академії. 2. Глухівської співацької школи. 3. Петербурзької придверної капели. 4. Київського вищого музичного інституту. 14. Який вид мистецтва має часовий характер: Живопис. Скульптура. Музика. Архітектура. 15. Види підготовки вчителя до уроку: Підготовча, безпосередня. Попередня, безпосередня. Попередня, безпосередня, заключна. Безпосередня. 16. Яку мислительну операцію виконують учні, коли встановлюють схожість та відмінність між предметами та явищами: Аналіз. Порівняння. Узагальнення. Конкретизація. 17. Ломка голосу /мутація/ переважно у хлопчиків починається у: 1. 6-7 років. 2. 8-1О років. 3. 11-12 років. 4. 14-15 років. 18. Що в структурі музикальності дітей є вродженим: Музичні здібності. Сенсорні здібності. Сприйняття музики. Задатки. 19. Функції перевірки та оцінки знань, умінь і навичок школярів: Освітня, виховна, розвиваюча. Діагностична, контролююча, навчальна. Контролююча, навчальна, виховна, стимулююча, діагностична. Навчальна, виховна, контролююча, освітня. 20. В якій з наведених нижче груп перераховані основні компоненти психологічної готовності дитини до навчання в школі: Мотиваційна, особистісна, психологічна. Мотиваційна, емоційно-вольова, особистісна. Мотиваційна, емоційно-вольова, інтелектуальна, особистісна. Психологічна, особистісна. 21. Види перевірки та оцінки знань, умінь і навичок: Усна, письмова, графічна. Попередня, поточна, тематична, підсумкова. Індивідуальна, тематична, фронтальна. Поточна, підсумкова, індивідуальна. 22. Визначення якої форми поведінки тварин наведено нижче: складні природжені дії тварин, за допомогою яких вони задовільняють свої потреби: Навички: Інстинкти. Найпростіші форми інтелектуальної поведінки. Уміння. 23. Хто основоположник української класичної музики: 1. Л. Ревуцький. 2. В. Барвінський. 3. М. Лисенко. 4. М. Леонтович. 24. Який з перерахованих методів та прийомів із слухання музики найбільш активізує увагу: Прийом повторного програвання. Метод «музичних колекцій». Наочні методи. Прийом постановки завдання. 25. Визначіть методи навчання за джерелом знань: Проблемний, частково-пошуковий. Дослідницький, бінарний. Розповідь, інструктування, бесіда, лабораторні роботи. Словесні, наочні, практичні. 26. Психіка дитини розвивається: В процесі гри. В різних видах діяльності. Незалежно від діяльності. В процесі спілкування. 27. Система музичного виховання Д. Кабалевського основний акцент робить на: 1. Слухання музики. 2. Хоровий спів. 3. Гру на дитячих музичних інструментах. 4. Розвиток вокальних даних. 28. Яку з форм роботи із слухання музики можна рахувати провідною: Тематичні концерти. Слухання казок, ілюстрованих музикою. Відвідування дитячих опер. Слухання музики на музичному занятті. 29. Кого вважають засновником класно-урочної системи навчання і виховання: Й. Г. Песталоцці. Д. Дідро. Я. А. Коменський. А. Дістервег. 30. Психіка – це: Особлива форма певної матерії, яка виражається в здатності цієї матерії відображати навколишній світ. Властивість всякої матерії, яка полягає в залежності цієї матерії відображати навколишній світ. Особлива властивість певним чином організованої матерії, яка полягає в здатності цієї матерії відображати навколишній світ. Дзеркальне відображення навколишньої дійсності. 31. Що таке навчальний підручник: Основна настільна книга. Книга, в якій матеріал розширює межі навчальної програми. Книга, що включає основи наукових знань з певної навчальної дисципліни у відповідності з цілями навчання, встановленими програмою і вимогами дидактики. Книга, що містить додаткові відомості. 32. Яка з форм поведінки тварин містить у собі діяльність мислення: Інстинкти. Навички. Інтелектуальна поведінка. Інстинкти, навички. 33. Основне завдання уроків музики: 1. Вивчення нотної грамоти і сольфеджіо. 2. Розуміння класичної музики. 3. Розвиток слуху і голосу. 4. Виховання засобами музики культурного, освіченого, національно-свідомого громадянина. 34. Із завдань, які реалізуються під час навчання співу, вибрати основою: Вчити дітей співати на заняттях і поза ними. Розвивати дитячі голоси, розширюючи діапазон. Навчити дітей співати чисто і виразно нескладні мелодії природнім голосом. Вчити дітей розрізняти правильний і неправильний спів. 35. Форми виховної роботи: Бесіда, лекція, розповідь. Виховне заняття, КВК, брейн-ринг, класні збори. Виставка творчих робіт, пояснення. Урок, гурток, вправа. 36. Знайдіть правильне визначення уваги: Увага - це зосередженість і спрямованість свідомості на певних об»єктах. Увага – це вибіркове сприймання об»єктів. Увага – це форма організації і необхідна умова психічної діяльності людини. 37. Балада, музичний момент, пісня без слів, серенада - жанри, характерні для: 1. Романтизму. 2. Одноголосся. 3. Поліфонії. 4. Віденського класицизму. 38. Який з методів вироблення чіткої дикції найбільш активізує артикуляційний апарат: Вправи з «Музичного букваря» Н. Ветлучіної. Промовляння лічилок. Спів поспівок. Промовлення слів пісні пошепки. 39. Види батьківських зборів: Тематичні, індивідуальні. Загальношкільні, класні, тематичні. Класні, тематичні. Класні. 40. Свідоме перенесення уваги з об»єкта на об»єкт називають: Коливанням. Відволіканням. Переключенням. Розподіл. 41. Освіта – це: Система навчально - виховних закладів. Спільна діяльність вчителя і учнів. Процес оволодіння знаннями, нагромадженими людством. Сукупність знань, умінь, навичок, вироблених людством і формування на цій основі світогляду, поведінки. 42. Залежність сприймання від попереднього досвіду людини і особливостей – це: Вибірковість сприймання. Аперцепція. Цілісність сприймання. Константність. 43. Вивчення пісенно-народної творчості доцільне у: 1. І-ІУ класах. 2. У-У І класах. 3. УІІ-УІІІ класах. 4. На протязі всього курсу навчання. 44. Вкажіть з нижче вказаних типів дихання найпридатніший для дітей 5-6 років під час співу: Ключичне. Грудне. Нижньо-реберне (або діафрагмальне). Змішане (грудне-діафрагмальне). 45. Виховання – це: Процес оволодіння знаннями, якостями. Цілеспрямований педагогічний процес, направлений на формування рис, якостей, форм поведінки. Процес формування соціальних, моральних, естетичних відношень. Процес оволодіння способами поведінки. 46. Поняття – це форма мислення, що являє собою: Найповніше відображення предметів і явищ з їх якостями. Відображення істотних властивостей одного об»єкта чи цілого класу об»єктів. Відображення об»єктивної дійсності в мовній формі. Відображення несуттєвих властивостей предмета. 47. Учнів, які навчаються гри на інструменті в музичних студіях, музичних школах доцільно: 1. Звільняти від уранів музики в ЗОШ. 2. Зобов|язати працювати на рівні з усіма учнями класу за загальною програмою. 3. Використовувати їх знання у процесі роботи із цілим класом, даючи окремі завдання. 4. Вимагати присутності на уроці, дозволивши займатись виконанням домашніх завдань а інших предметів. 48. Заняття яким з нижче перерахованих видів музично-ритмічних рухів спонукає дітей до активізації ритмічної творчості: Музично-ритмічні вправи. Музичні ігри. Музично-дидактичні ігри. Танці. 49. Виховання як загальна та вічна категорія суспільного життя виникло в епоху: Первіснообщинного ладу. Рабовласницького ладу. Феодального ладу. Капіталістичного ладу. 50. У якому рядку названі тільки почуття: Гнів, страх, радість, почуття власної гідності. Любов, незадоволення, спрага, туга. Совість, ненависть, біль, презирство. Колективізм, патріотизм, дружба, любов. 51. Який шкільний документ складається на основі навчального плану: Річний план роботи школи. Розклад уроків. План виховної роботи класного керівника. Навчальна програма. 52. У якому з наведених рядків названі тільки інтелектуальні почуття: Любов до знань, сум, огида. Допитливість, радість пізнання, сумнів, впевненість. Здивування, почуття гумору, совість. Інтерес, почуття гумору, тривога. 53. Нетривка увага характерна для: 1. Всіх учнів. 2. Учнів молодших класів. 3. Для середнього шкільного віку. 4. Для старших учнів. 54. З якої вікової групи рекомендується навчання гри на музичних інструментах: Молодша група. Середня група. Старша група. Підготовча група. 55. Що таке дидактика: Теорія освіти і самоосвіти. Наука про виховання та навчання. Теорія і практика освіти і навчання. Закономірності навчання, його сутність. 56. Вкажіть провідну діяльність молодшого школяра: Дидактична гра. Навчальна діяльність. Соціально-корисна діяльність. Спілкування з ровесниками. 57. В якому творі Л. Бетховена провідною темою є тема єднання народів: 1. Місячна соната. 2. Увертюра |Егмент|. 3. Симфонія № 5. 4. Симфонія № 9. 58. Який дитячий музичний інструмент найдоцільніше використовувати для розвитку звуковисотного слуху: Бубен. Трикутник. Металофон. Маракас. 59. Виберіть, в якому рядку вказано методи формування суспільної свідомості: Приклад, вимога, самозвіт, самоаналіз, покарання. Гра, доручення, вимога, роз»яснення, бесіда. Вправляння, привчання, гра, позитивний приклад. Бесіда, роз»яснення, позитивний приклад, диспут, методи переконання. 60. Яку мислительну операцію виконують учні, коли на основі спостереження повних фактів виводять правила: Синтез. Порівняння. Узагальнення. Аналіз. 61. Який вид освіти є обов»язковим в Україні: Початкова (школа І ступеня). Неповна освіта (школа ІІ ступеня). Середня загальна освіта (школа І-ІІІ ступенів). Вища освіта. 62. Вид мовлення, при якому говорить лише одна особа, а інші її сприймають, називається: Монологічним мовленням. Внутрішнім мовленням. Діалогічним мовленням. Зовнішнім мовленням. 63. В чиїй програмі найбільш об»ємно розроблений інструментарій для дітей: 1. К.Орфа. 2. Д. Кабалевського. 3. В.Огородкова. З. Кодая, Б. Бартока 64. Хто є засновником першого в світі дитячого садка: І. Песталоцці. Ф. Фребель. М. Монтессорі. В. Сухомлинський. 65. Етапи засвоєння знань: Осмислення – запам»ятовування – сприймання – застосування на практиці. Сприймання – осмислення – застосування на практиці. Осмислення – сприймання – застосування на практиці – запам»ятовування. Запам»ятовування, осмислення, сприймання. 66. У яких рядках перелічено лише позитивні вольові якості: Наполегливість, самостійність, впертість, негативізм. Цілеспрямованість, сміливість, вередливість, витримка. Організованість, ініціативність, егоїзм, нестриманість. Сміливість, цілеспрямованість, наполегливість, дисциплінованість. 67. Типи уроків за В. Онищуком: Урок – екскурсія, кіноурок, урок узагальнення і систематизації знань. Вступний, комбінований, урок – повторення. Урок засвоєння нових знань, урок формування умінь і навичок, урок узагальнення і систематизації, урок застосування умінь і навичок. урок контролю і корекції, різні види комбінованого уроку. Урок повторення, урок застосування знань, підсумковий урок. 68. В якому з рядків перелічені види діяльності, що включають творчу уяву дітей: Переказ казки дітьми. Складання казки. Продовження оповідання за поданим зачином. Складання оповідання за малюнками. 69. Який документ в основним документом обліку знань учня: 1. Щоденник. 2. Класний журнал. 3. Календарний план. 4. Поурочний план. 70. Хто являється основоположником методики музичного виховання в д/с: М. Рушер. В. Кукловська. С. Шоломович. Н. Ветчуліна. 71. В чому суть проблемного навчання: Формування практичних умінь і навичок. Розвиток пізнавальних інтересів, творчих здібностей, продуктивного мислення. Використання теоретичних знань в практичній діяльності. 72. Мрія – це: Створення в уяві історичної особи. Створення в уяві бажаного майбутнього. Образи дійсності. Фантастичні образи. 73. Який робочий діапазон учнів 5-6 класів: 1. До1 – до2 2. Соль –мі2 3. Сі бемоль – мі2 4. Соль – соль2 74. З чого починається робота над святковим ранком: З вибору святкового репертуару. З вибору віршів. З вибору танців. Із складання сценарію. 75. В якому документі визначені мета та завдання освіти в Україні на сучасному етапі розвитку держави: Конституція України. Закон України «Про освіту». Статут середньої загальноосвітньої школи. Положення про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад. 76. Назвіть вид уяви, що має цілеспрямований характер, але не включає вольових зусиль: Мимовільна. Довільна. Післядовільна. Зовнішня увага. 77. Учасниками навчально-виховного процесу в школі є: Вихованці, учні, студенти, курсанти, слухачі, викладачі, аспіранти. Вихователі, вчителі, практичні психологи, учні, методисти. Батьки, діти, вихователі, директор школи. Представники підприємств, батьківська громадськість, учні, бібліотекар, батьки. 78. За допомогою якого методу вивчаються взаємостосунки в колективі: Експеримент. Самоспостереження. Тест. Соціометрія. 79. Який жанр вокальної музики носить імпровізаційний характер: 1. Кантата. 2. Романс. 3. Сучасна популярна пісня. Коломийка. 80. Визначте найбільш ефективний вид діяльності дітей на музичному занятті: Музично-ритмічні рухи. Слухання музики. Співи. Гра на дитячих музичних інструментах. 81. Які з названих закладів, згідно з Законом України «Про освіту» належать до категорїї вищих: 1. Гімназії, училища, консерваторії. Коледжі, інститути, професійні училища. Ліцеї, університети, академії. Коледжі, інститути, консерваторії, академії, університети. 82. У якому з наведених варіантів дано правильну характеристику творчої уяви: Творча уява полягає в створенні образів нових, оригінальних об»єктів на основі попереднього досвіду. Творча уява – це створення образів об»єктів, які до цього не сприймалися. Творча уява – це створення образів об»єктів на основі їх словесного опису. Творча уява – створення образів бажаного майбутнього. 83. Які з названих творів написані у формі рондо: 1. Арія Фігаро В.Моцарта. 2. Танець Анітри із симф. сюїти |Пер Гюнт| Е.Гріга. 3.»Елегія| М. Лисенка 4. |Лякрімоза| В.Моцарта. 84. Визначте питання з музичного виховання, яке можна поставити на батьківських зборах: Розвиток музикальності дітей. Підготовка музичного керівника до музичного заняття. Вплив музичного виховання на розвиток особистості дитини. Творчість музичного керівника і вихователя в складанні сценарію святкового ранку. 85. В якому рядку вказано наочні методи навчання: Бесіда, опитування, ілюстрування, дослід, робота з книгою. Листування, використання ТЗН, міркування, спостереження. Робота з книгою, демонстрування, пояснення, лабораторна робота. Спостереження, ілюстрація, демонстрація, використання ТЗН. 86. В якій групі правильно вказано види здібностей: Загальні і соціальні. Художні, музичні, акторські. Математичні, загальні, спеціальні. Акторські, педагогічні. 87. Про яке педагогічне поняття говорить вислів : «де знання в дії»: Навички. Уміння. Мотиви. Знання. 88. В якому рядку названо тільки афекти: Бадьорість, сум, задоволення, гнів, радість. Симпатія, обурення, страх, розпач, такт. Гнів, розпач, захват, такт. Жах, лють, розпач. 89. Яка послідовність вивчення ритмічних тривалостей у ЗОШ: 1. 2. 3. 4. 90. Методи музичного виховання – це: Процес оволодіння знаннями про музику. Шляхи впливу музичного керівника на особистості дітей. Взаємодія дорослого і дитини. Взаємодія педагога і дитини, яка спрямована на загальний музично-естетичний розвиток дитини. 91. Які методи відносяться до групи наочних методів: Графічні роботи, демонструваня, спостереження. Демонстрування, спостереження, ілюстрування. Графічні роботи, вправи, лабораторні роботи. Вправи, спостереження, демонстрування. 92. Дітям якого темпераменту слід нагадувати приказку: «Поспішиш- людей насмішиш»: Холеричного. Флегматичного. Меланхолічного. Сангвінічного. 93. Хто із українських співачок перша досягнула вершин світової слави: 1. Б.,Руденко. 2. С.Крушельницька. 3. О. Мірошніченко. 4. Т.Повалій. 94. Методи навчання – це: Процес оволодіння елементарними музичними знаннями. Оволодіння практичними навичками. Дія педагога, спрямована на розвиток музичних здібностей. Взаємини педагога і дітей, які дають змогу дитині засвоїти знання про музику, оволодіти навичками і вміннями, розвивати музичні здібності. 95. Система естетичного виховання – це: Позакласна робота. Уроки музики, образотворчого мистецтва, позашкільна робота, естетична побутова обстановка. Позашкільна робота, факультативні заняття. Естетика побуту, позашкільна робота. 96. Почуття – це: Ставлення людини до навколишньої дійсності. Переживання людиною свого ставлення до об»єктивного світу. Переживання і усвідомлення виразних рухів. Переживання людиною свого ставлення до потреб. 97. Нестандартні форми організації навчання: 1. Урок, екскурсія, кіноурок, робота з підручником. Урок-щастя, бліц-урок, урок рольової гри, урок-змагання. Урок-аукціон, інтегрований урок, дискусія, комбінований урок. 98. Який вид мислення переважає у композитора: Наочно-образне. Емоційно-образне. Словесно-логічне. Абстрактне. 99. Де відбувся перший фестиваль «Червона Рута»: В Чернівцях. В Запоріжжі. В Харкові. В Львові. 100. Від чого залежить вибір методів і прийомів: Джерела інформації. Типів та видів занять. Видів музичної діяльності. Типів та видів занять, віку дітей, джерела інформації, виду музичної діяльності, досвіду музичного керівника.