
План-конспект уроку на тему "Забруднення навколишнього середовища"
Тема: Забруднення навколишнього середовища.(2 год.)
Мета: ознайомити учнів з факторами, що негативно впливають на здоров’я людини, розвинути почуття обов’язку перед рідною природою, розуміння, що берегти навколишнє середовище – обов’язок кожного, виховати дисциплінованість та відповідальність.
Тип уроку: пояснення нового матеріалу.
Обладнання: малюнки, схеми.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми будемо вивчати тему “Забруднення навколишнього середовища”. Але спочатку давайте пригадаємо, яку тему ми вивчали на минулому уроці? Так, правильно, ми вивчили як має поводити себе пасажир автомобіля.
Хто бажає розповісти нам як повинен здійснювати посадку і висадку пасажир легкового автомобіля? (Посадку (висадку)дозволяється здійснювати пасажирем після зупинки транспортного засобу лише із посадочного майданчика, коли такого немає – з тротуару чи узбіччя; якщо ж. Це неможливо, то з крайньої смуги проїзної частини, за умови, що це буде безпечно та не створить перешкод іншим учасникам руху).
А хто пригадає :- що забороняється пасажирам ;
-правила поведінки під час руху.
(Пасажирам забороняється відчиняти двері авто, не переконавшись, що він зупинився біля тротуару, посадочного майданчика, краю проїзної частини чи узбіччя).
(Пасажири, пересуваючись на автомобілі, обладнаному ременями безпеки, повинні бути пристебнутими; не відволікати водія, не торкатись ручок дверей, не гратися гострими ріжучими предметами; не висувати у вікна руки, голову, не бавитися пасами безпеки, їх замками).
Добре. Молодці, правильно запам’ятали.А зараз давайте перейдемо до вивчення нової теми.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
Фактори, що негативно впливають на здоров’я людини:
- забруднення повітря вихлопними газами;
- забруднення землі (грунту) маслами і паливом;
- шумове забруднення;
- смог.
Величезну кількість шкідливих речовин викидають автомобілі разом з вихлопними газами у повітря, яким ми дихаємо.Це і тверді частини, наприклад, частини сажі, свинцю, і краплі вуглеводнів, і гази, такі як оксид вуглецю, оксид азоту.
Близько 300 млн. Автомобілів щорічно викидають в атмосферу 400 млн. Тонн оксидів вуглецю, понад 100 млн. Тонн вуглеводнів, сотні тисяч тонн свинцю. Усі ці забруднення впливають на організм людини: утруднюється дихання, ускладнюється і може набути небезпечного характеру протікання серцево-судинних захворювань. Під дією одних забруднень, які містяться у повітрі охоплюються корозією будівельні матеріали(вапняк, метали).Крім того, може змінюватись вигляд місцевості, оскільки рослини також чутливі до забруднень повітря. Автомобілі також є забрудниками грунтів.
Експлуатація сучасних засобів транспорту супроводжується значним рівнем шуму, який негативно впливає на стан здоров’я людей.
Хто скаже, що таке шум?
Якщо шум постійно діє на людину, то можуть виникнути різні психічні порушення, серцево-судинні, шлунково-кишкові захворювання, а також захворювання шкіри та туговухість.
Наслідки дії шуму невеликої інтенсивності на організм людини залежать від ряду факторів: вік, стан здоров’я, психологічний та фізичний стан; і можуть викликати безсоння, нездатність зосередитись, негативний вплив на нервову систему людини.
При постійній дії шуму можуть виникнути паталогічні зміни, які називаються шумовою хворобою.
Смог, який порушує нормальний стан повітря багатьох міст, виникає внаслідок реакції між вуглеводнями, які містяться в повітрі і оксидами азоту, що є у вихлопних газах автомобілів.
ІV. Закріплення нового матеріалу.
Отож, перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал:
- як забруднюється навколишнє середовище;
- що таке шум;
- до яких наслідків приводить постійна дія шуму;
- як впливають на грунт мастила та паливо;
- що таке смог.
V. Підсумок. Д/з.
Чубенко Світлани 45 група