.: Menu :.
Home
Реферати
Книги
Конспекти уроків
Виховні заходи
Зразки документів
Реферати партнерів
Завантаження
Завантажити
Електронні книги


????????...

 
��������...
План-конспект уроку на тему "ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА" 


План-конспект уроку на тему "ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА"

ТЕМА: ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА.
МЕТА: ознайомити учнів з екологічними проблемами навколишнього середовища, дати поняття про різні види катастроф, їх наслідки та вплив на життя та діяльність людини. Сформувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, сформувати вміння планувати, передбачати, прогнозувати. Виховати активну позицію в житті суспільства.
ТИП УРОКУ: Вивчення нового матеріалу.
ВИД УРОКУ: Лекція.
ОБЛАДНАННЯ: плакати, схеми, таблиці.
ТРИВАЛІСТЬ: 45 хвилин.
ХІД УРОКУ.
1. Організаційна частина.
Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, перевіряю готовність учнів до уроку, перевіряю присутніх і відсутніх у класі.
2. Пояснення нового матеріалу.
Відкрийте, будь-ласка, зошити і запишіть: число, класна робота і тему уроку: “Екологічні проблеми навколишнього середовища”.
Найголовнішою екологічною проблемою навколишнього середовища є катастрофа. Запишіть, будь-ласка, КАТАСТРОФА - це ситуація, яка представляє неочікувану, серйозну і не передбачувану загрозу для здоров’я людей.
Є й інше, більш коротке формулювання: КАТАСТРОФА - це непе-редбачувана і неочікувана ситуація, з якою потерпіле населення не здатне справитись самостійно.
У6-7 класах ви ознайомились з такими видами катастроф, як: метеорологічні, топологічні і тектонічні катастрофи.
Метеорологічні - це бурі, урагани, тайфуни, смерчі, морози, засухи.
Топологічні - повені, селі, снігові лавини.
Тектонічні катастрофи - землетруси, моретруси, виверження вулканів.
Сьогодні на уроці ми більш детально ознайомимось з антропогенними екологічними катастрофами. АНТРОПОГЕННІ ЕКОЛОГІЧНІ КАТАСТРОФИ (АЕК) – це катастрофи, які спричиненні людиною, її нерозумною діяльністю, яка закінчується не тільки аварією, але й значними змінами оточуючого середовища, які призводять одразу (або в недалекому чи віддаленому майбутньому) до паталогічних змін в організмі людини. Запишіть, будь-ласка, це означення.
За швидкістю розвитку АЕК поділяють на:
    повільні, зумовлені накопиченням шкідливих речовин в організмі людини внаслідок поступового, іноді скритого їх надходження в оточуюче середовище. Наприклад, накопичення у повітрі пилових частинок звичайного і фотохімічного смогу  з наступним загостренням хронічних захворювань і смертю багатьох людей;
    швидкі, які розвиваються протягом приблизно 6-ти годин;
    миттєві, при яких люди гинуть за короткий проміжок часу – до 1 години;
В залежності від числа людей, що загинули, розрізняють:
    дрібні, які викликають загибель не більше десяти людей;
    великі, крупні, які викликають загибель більше десяти людей.
Така градація дуже умовна, але необхідна, оскільки втрати доводиться оцінювати не тільки цифрами, але й словами. Наприклад, в проблемі забруднення моря величезними катастрофами вважають такі, які призвели до викиду більше 76 тисяч літрів нафти.
АЕК можуть бути ненавмисні (випадкові, спонтанні, такими вони найчастіше всього і є) і  навмисні (прикладом може бути екоцид, тобто знищення природи з метою позбавити супротивника свободи пересування, укриття, місцевих джерел їжі, води тощо).
За характером прояву АЕК можуть бути очевидними і прихованими. В останньому випадку вони розвиваються потай, призводячи до зростання захворювання людей і їх загибелі. АЕК можуть розвиватися слідом за природними стихійними лихами, цунамі, землетрусами, виверженнями вулканів тощо. Такі АЕК можна назвати комбінованими. До них відносяться, наприклад, землетрус, який веде до руйнування АЕС, або сельові потоки, які руйнують дамбу якого – несуть великого накопичувача відходів. Тому на стадії проектування потрібно бути дуже уважним, щоб запобігти виникненню комбінованих екологічних катастроф.
Існує ряд теорій катастроф. Це і теорія Ж. Кюв’є. Згідно його теорії, Земля перенесла декілька катастроф, під час яких загинула фауна і флора. Зербіно Д. Д. пропонує теорію недостатності робочої функції людини.
Ця теорія містить такі складові:
-    недостатньо всебічно продумана технологія;
-    недостатньо добросовісно виконаний  проект приладу, транспортного засобу;
-    недостатня експертиза проекту;
-    порушення техніки експлуатації;
-    недостатність повного включення в проект приладу, в технологічний процес проти аварійних систем, дублюючих проти аварійні прилади;
-    недостатній професіоналізм;
-    недостатні знання;
-    недостатність психічних функцій, зумовлених шкідливими звичками (алкоголізм, токсикоманія), прихованим впливом токсичних речовин, які використовуються в побуті чи на виробництві, хворобою, порушенням звичайного життєвого ритму, дискомфортними умовами праці і відпочинку;
-    вроджений синдром інтелектуальної недостатності, який проявляється у дітей, батьки яких зловживали алкоголем, лікарськими препаратами або уражувалися дією радіації;
-    наперед свідомі злочинні дії у надії на недостатній контроль – екоцид, викиди шкідливих речовин в оточуюче середовище.
Отже, недостатність професіоналізму чи психічних функцій - головні причини, які запускають механізм аварій чи катастроф, звичайно, через ланцюг багатьох передавальних ланок, які можуть вважатися факторами ризику.
3. Закріплення вивченого матеріалу.
Запитання 1 Що є найголовнішою екологічною проблемою навколишнього середовища?
Відповідь: катастрофа.
Запитання 2 Що таке катастрофа?
Відповідь: катастрофа - це ситуація, яка представляє неочікувану, серйозну і не передбачувану загрозу для здоров’я людей.
Запитання 3 Які види катастроф вам відомі ще з 6-7 класів?
Відповідь: метеорологічні, топологічні і тектонічні катастрофи.
Запитання 4 Який вид катастроф ми вивчали на цьому уроці?
Відповідь:  АЕК.
Запитання 5 Що таке АЕК?
Відповідь: АЕК – це катастрофи, які спричиненні людиною, її нерозумною діяльністю, яка закінчується не тільки аварією, але й значними змінами оточуючого середовища, які призводять одразу (або в недалекому чи віддаленому майбутньому) до паталогічних змін в організмі людини. 
Запитання 6 Які розрізняють АЕК за швидкістю розвитку ?
Відповідь: повільні, швидкі, миттєві. 
Запитання 7  В залежності від числа людей, що загинули, які АЕК розрізняють?
Відповідь: дрібні і великі. 
Запитання 8  АЕК за характером прояву які можуть бути?
Відповідь: очевидними, прихованими, комбінованими. 
Запитання 9  Чи існують теорії катастроф?
Відповідь: так. 
Запитання 10  Чиї вам теорії катастроф вам відомі?
Відповідь: Теорія Ж. Кюв’є і Зербіно Д. Д. 
4.Підсумок уроку.
Запишіть, будь-ласка, у щоденники домашнє завдання: ст. 4-6 за підручником 10 класу, а також вивчити конспект.


Search:
????????...

конспект уроку з іспанської мови природа 7 клас

вірші про овочі

зразок гарантійного листа

діалоги з української мови на різні теми

Ізокванта

мистецтво скоморохів конспект

історія виникнення витинанки

звукосимволічна гіпотеза

екібани з квітів

михайло старицький оборона буші читати



?????????? ????????? ????
   
Created by Yura Pagor, 2007-2010