Педагогічні погляди Юрія Альбертовича ФедьковичаПлан. 1. Життя і педагогічна діяльність. 2. Ідея народності виховання в педагогічній спадщині Ю.Федьковича. 3. Дидактичні думки Ю.А.Федьковича 4. Підручник Ю.Федьковича Література. 1. Ю.А.Федькович, Про школу і шкільні підручники. 2. Ю.А.Федькович, За народну мову, народні звичаї, повага до свого народу. 3. Ю.А.Федькович, Буквар для селянських дітей на Буковині. 4. Ю.А.Федькович, Співанник для господарських дівчаток. Наочність Портрет Ю.А.Федьковича Ю.А.Федькович народився на Буковині в селі Путила (Вижницького району). Досягши шкільного віку навчається в німецькій нижній реальній школі у Чернівцях. Досягши юнацького віку служить у війську понад 10 років у австрійській армії, брав участь у походах на Італію. Після звільнення з війська у 1863р. живе у Путилі, де займається літературно-громадською діяльністю. З 1869 року працює шкільним інспектором Вижницького повіту. У 1872-1873рр. Був редактором львівського видавництва “Просвіта”. З 1885р. Ю.А.Федькович працює редактором газети “Буковина”. Помер Ю.А.Федькович 11 січня 1888р. у Чернівцях, на кладовищі яких і похований. Ю.А.Федькович – виступає проти австрійської політики денаціоналізації українського населення Буковини, так і проти тих, хто намагався виступити проти Т.Г.Шевченка. Працюючи шкільним інспектором у Вижницькому повіті, домашнім вчителем, пише підручник для початкової школи, пише також науково-популярні книги для народу. Ю.А.Федькович розробив план реорганізації системи освіти на Буковині. Він відстоює рівноправну освіту для чоловіків та жінок. У 1863р. Ю.А.Федькович видав пісенник для початкової школи під назвою “Співанник для господарських дівчаток”, а у 1866р. написав підручник “Буквар для селянських дітей на Буковині”. Працюючи інспектором Ю.А.Федькович намагався перекласти шкільні підручники на народну мову з церковної. 1871р. Ю.А.Федькович організував конференцію для вчителів, на якій було обговорено правопис та навчальний план початкової школи. У творчій спадщині Ю.А.Федьковича важливе місце займала ідея “народності”. Зокрема, у статті “Про школу і шкільні підручники” він писав, що головним критерієм народності є народна мова, народні звичаї, народна поезія, в яких багато говориться про виховання дітей. Слід виховувати у дітей високі моральні якості – чесність, працьовитість, ненависть до поневолювачів, повагу до трудового народу. У своїх художніх творах (“Довбуш”, “Нива”, “Буковина”, “Правда”, “Рекрут” та інших) він відобразив багато позитивних героїв – трудових і чесних, здатних стати на захист свого народу. Дидактичні думки. Що до теоретичних поглядів на навчання дидактики, то Ю.А.Федькович відстоює методи розвиваючого навчання та розвитку пізнавальних здібностей в учнів. Він пропонував звуковий аналітико-синтетичний метод навчання читанню. Широко пропагував метод наочності. Вимагав розвитку творчого засвоєння учнями знань, щоб вони бачили, думали, говорили і застосовували в життєвих ситуаціях. Для цього він у своєму “Букварі” вміщував тексти, які б пробуджували в дітей допитливість, високі моральні якості. Як педагог свого часу, Ю.А.Федькович, дбав про те, щоб школи давали учням знання, зв’язані з життям. Так, у 1869р. вийшов його “Календарик” для дітей шкільного віку, в якому багато матеріалів, пов’язаних з дійсністю. Цікаві думки висловлював педагог про роль учителя, тому він повинен постійно самовдосконалюватися. У своїх творах “Буквар”, “Співанник для дівчаток”, “Про школу і шкільні підручники” Ю.А.Федькович захищає народну мову, народні звичаї, повагу до свого народу. Ю.А.Федькович добре знав твори Т.Г.Шевченка, був його послідовником в питанні освіти і виховання, школи.