.: Menu :.
Home
Реферати
Книги
Конспекти уроків
Виховні заходи
Зразки документів
Реферати партнерів
Завантаження
Завантажити
Електронні книги


????????...

 
��������...
Здібності 


Здібності

Здібності.
План.
1. Поняття про здібності.
2. Види здібностей.
3. Фізіологічна основа здібностей.
4. Фактори розвитку здібностей.
« 1 »
Говорячи про здібності людини, мають на увазі її можливості в тій чи іншій діяльності. При інших рівних умовах (підготовленість, знання, навички, вміння) здібна людина отримує кращі результати порівняно з менш здібною. Кожна діяльність висуває складні вимоги до людини. Тому для її успішного виконання, людина повинна володіти певною системою властивостей.
Здібності – це система властивостей особистості, що відповідає вимогам діяльності та забезпечує високі досягнення в ній. Одні з цих властивостей є провідними, а інші – другорядними. Це залежить від конкретної діяльності. Так, провідною властивістю педагога є здатність проектувати майбутнє кожного школяра у поєднанні з педагогічною винахідливістю, гуманністю, тактом; допоміжні – артистичні, ораторські дані. У розвитку здібностей виділяють репродуктивний та творчий рівень. Репродуктивний – людина виявляє успіхи в оволодінні: знаннями, навичками, вміннями; творчий – здатність до створення нового, оригінального, до нових відкриттів. Найвищий рівень – талант і геніальність. Талант – це створення нового в межах вже відкритих шляхів і напрямів людського досвіду.
Геніальність – відкриття нових напрямків, шляхів в галузі наукових досліджень, техніки, мистецтва.
« 2 »
Виділяють види здібностей за спрямованістю або спеціалізаці-єю: 1) загальні: властивості особистості, які відповідають вимогам багатьох видів діяльності (художник або мислитель); 2) спеціальні здібності: відповідають вимогам окремої діяльності (літературні, на-укові, педагогічні).
Ці види здібностей пов’язані між собою: людина з розвинени-ми загальними здібностями має сприятливі умови для розвитку спе-ціальних. Не можна розвивати лише спеціальні здібності в підготов-ці людини до певної професії. Здібності не вроджені, але мають вро-джені передумови, а саме: особливості нейронних структур мозку людини та його функцій (задатки). Задатки: зорова пам’ять, музич-ний слух. Задатки – це природня основа здібностей, ще нерозвине-них. Вона виявляється при перших спробах людини зайнятися діяль-ністю. Музичний слух виявляється при спробі відтворити почутий звук. В утворенні здібностей відіграє роль загальний тип нервової системи. Здібності є поєднанням вродженого та набутого. Задатки багатозначні: на основі однакових формуються різні здібності в за-лежності від характера діяльності.
« 3 »
В минулому існувала думка, що органи мозку і тіла людини можуть вказувати на її задатки (Галль: залежність від поверхні чере-па). Ці спроби неефективні. Сучасна нейрофізіологія заперечує дану теорію. Друга гіпотеза про залежність здібностей від розмірів мозку не знайшла підтверження. Середня вага мозку 1400г. У Тургєнєва важив 2012г., у А.Франса – 1017г. Найбільш продуктивними є гіпо-тези зв’язку із побудовою та розташуванням нервових клітин. Здіб-ності, хоча і залежать від природніх передумов, але не передаються спадково.
Дехто з вчених вважає, що існування династій музикантів, ху-дожників, свідчить на користь вродженості здібностей. Так, в сім’ї Баха було 57 музикантів. Йоган Себастіан з’явився в п’ятому поко-лінні, у Моцарта – 5, у Гайдна – 2. Ці факти не можна вважати абсо-лютним свідченням на користь біологічної спадковості. Вони також можуть бути результатом сприятливої для розвитку даних здібнос-тей сімейної атмосфери. Хоча здібності залежать від природніх зада-тків, але самі вони є продуктом людської історії.
« 4 »
Важливим фактором розвитку здібностей є стійкі інтереси до певної діяльності людини, які переростають у схильність до профе-сіонального оволодіння певною діяльністю. Розвиток здібностей не є самоціллю і не вичерпує всього багатства особистості. Іноді обдаро-вана дитина випереджує одноліток, але в неї не складаються стосун-ки ні з молодшими, ні зі старшими. Тому на першому плані не пи-тання про розвиток обдарованості, а задача формування особистості в цілому, в якій здібності є одним з компонентів.
Важливе значення для розвитку здібностей має: 1) наполегли-вість; 2) працелюбність: люди, які довели унікальність своїх здібнос-тей, багато і наполегливо працювали; 3) позитивне ставлення до сфери виявлення здібностей. Часто в цій сфері людина вбачає смисл свого життя (Станіславський: “Моє життя – в мистецтві”). В такому випадку діяльність носить по-справжньому творчий характер, здійс-нюється із захопленням та приносить задоволення; 4) працездатність і вимогливість.

 

 

Search:
????????...

Порівняльна характеристика христі і галі

МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ ОБОРОНА БУШІ СКАЧАТЬ

прислівя про батьків і дітей

образ грицька хіба ревуть воли як ясла

техніка виконання піднімання тулуба з підлоги лежачи

міфи давньої греції

загальні риси додержавного суспільства правознавство реферат

лікування дихальних шляхів прополісом

прихильності Христі до Чіпки

лікування дихальних шляхів прополісом



?????????? ????????? ????
   
Created by Yura Pagor, 2007-2010